Monday, February 15, 2010

Satu Rasa Dua Hati...


1Rasa 2Hati....Mengisahkan tentang cinta manusia berlandaskan fitrah yang matlamatNya kembali pada Allah.Buku berkulit jiwang ini menarik perhatian aku.aaghhh apa dosa aku yang menyebabkan aku mesti mengarahkan tangan aku memegang skali gus membelik buku ini!! aku dalam kehairanan melampau..lirikan anak mataku menepati tajukNya..1Rasa..?? pada siapa rasa ini.lantas ku meminjamNya dari abg bndahari mahasiswa mafraq dengan penuh keikhlasan..aku mulakan perjuangan untuk habiskan buku ini..terNyata ia terlalu berat tok jiwaku yg masih mentah ini.Lantas dengan nekat perjuangan yang kental ku teruskan bahtera bacaan ini...bermula mukasurat 1 hingga ke mukasurat 213 aku gagahi..diakhir perjuangan ini..aku berasa cukup2 tenang dan semakin kuat untuk hadapi kehidupan..Kawalah emosiMu..sesungguhNya memberi itu satu kebahagiaan..malulah pada manusia agar bisa malu pada Allah..antara kata2 mutiara yang tersemat di hati..lantas satu tekad membulat..Pada umi abi apa famli dan pada dia akan aku praktikkan insyaAllah..

CINTA KERANA ALLAH
BERTEMU TIDAK JEMU
BERPISAH TIDAK GELISAH

"Wahai orang yang beriman,selamatkanlah dirimu dan keluargaMu daripada seksa api neraka"
(at-Tahrim:6)

No comments:

Post a Comment