Thursday, December 13, 2012

EMPAYAR CINTA BERMULA DENGAN WARKAHNYA



Budak-budak bujang sedang tekun menuntut ilmuCinta
Perbincangan "EmpayarCinta" hari ini telah selesai. Ramai masih kelabu dimana kesudahanNya, jawapan untuk kesudahan cinta mungkin tiada. Kerana cinta sejati adalah cinta yang infiniti. Ada mula tetapi tiada akhirnya. Cinta yang berinfiniti akan berbunga dari hari ke hari. Sekuntum layu, berkumtum berbunga. Itulah cinta sejati.

" Kenapa awak sukakan saya ? " Tanya bakal teman hidup saya (yang masih saya tidak tahu siapa)

" Err saya sukakan awak sebab awak selalu beri saya senyuman.." Jawab saya.

" Kenapa awak sayangkan Allah..? " tanya 'dia' lagi.

" Sebab Allah bagi saya awak.." Jawab saya bersahaja

" So awak nak kata, lelaki lain yang tak dapat saya, mereka tak sayang Allah.." Tambah 'dia' menambah geram saya

" Tak la macam tu..mereka dapatlah perempuan lain.." Tunduk saya membalas..

" Awak..Saya tak nak awak sayang Allah..Sebab Allah bagi saya pada awak.. Awak sayanglah Allah tanpa apa sebab..nanti kalau saya tak ada..awak tak sayang Allah dah? Saya akan sayang orang yang sayang Allah..boleh kan? " 'dia' memberi kuliah zohor pada saya.


Apapon, tahniah kepada sekalian ahli panel yang berjaya membuat perkongsian walaupon anda masih bujang manusia. Hanya bermodalkan beristeri/suamikan 'Islam', anda berhak untuk bicara tentang 'EmpayarCinta'


Barisan ahli panel bersama moderator

Moderator Sdr Shahrulnizam Bollywood (kiri) bersama Sdr Aizudin (kanan)
berjaya mengupas perihal cinta walaupon mereka masih bujang manusia.
Dr Atiqah (kiri) dari Irbid hadir bersilaturrahim sambil berkongsi ilmu,
 Ustzh Ida Amira selaku Biro Akademik memberi tips pemantapan akademik
melalui cara biusan Cinta.
Kehadiran juga memeranjatkan. Mungkin kerana musim sejuk, ramai mencari pot suhu panas untuk berteduh. Jadi disangka program perihal cinta ini pasti akan hot. Saya dapat rasakan kepanasan itu. 

Senyuman Ust Hashemi menanda kesediaan beliau untuk berpraktikal 'cinta'
dengan orang sana. Hilmi? Lama dah bersedia..

Antara muslimat Mafraq yang hadir
Inilah Amsyar ! Perwakilan BKASJ
merangkap juruteknik yang bertanggungjawab
di sebalik tabir.

2 comments:

  1. Soalan Emas Dari Saya : Malaysia
    Bila Hang NAk Kahwin Abdullah Suady???

    hahhahahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan Emas dari saya : Jordan
      Hang tunggu aje sms dari aku minta tolong hang jadi cameramen peribadi majlis aku..haha

      Cakap banyak..Org Hisyamudin Tun Hussein la kawen dulu..

      Delete