Friday, December 14, 2012

Bacth Al-Fateh Memang ... !!!!!

Hari saya rasa terlalu gembira apabila berpeluang bersilaturahim dengan adik abang dari legasi Al-Fateh (Intake 2012). Bermula liga futsal yang bermula seawal 8 pagi sehingga ke majlis jamuan dilarut malam tadi banyak memperkenalkan saya kepada muka-muka baru yang saya kurang kenali. Tidak dikenali bukanlah bermakna mereka semuanya baharu tiba di Jordan. Sudah lama mereka tiba tetapi kuantiti itu memungkinkan saya gagal sedikit untuk kenali mereka.

" Aku hairan la..Geng Al-Fateh ni dah datang 3 bulan lebih, kenapa kita masih anggap mereka pelajar baru,Asrama ini contohnya, dah digunakan lama sebelum-sebelum ini walaupon tak la tetap seperti sekarang,tapi kenapa kita namakannya sakan baru..." Tiba-tiba seorang 'mamat' menimbul isu ketika orang sibuk menghidang makanan.

" Biasalah..mungkin selagi gelar 'baru' itu ada,Kita yang 'lama' ini berasa cukup matang dan dewasa.." Balas seorang brother bersahaja.

Mungkin boleh lepas ini kita hapuskan gelar 'baru' itu, akan tetapi kita lebih angkat nama legasi itu iaitu Al-Fateh. Namakanlah sakan/asrama itu sebagai sakan Al-Fateh. Itu lebih harmoni dalam kita berkongsi pengalaman hidup dan ilmu membawa mati.

Apa pon, Ikhwah Al-Fateh memang Gempak dan Terbaiklah !!!



Ramai geng Al-Fateh turun, Saya hanya menjadi penjaga garisan sahaja demi
mengutamakan mereka.

Presiden PRISMA (kiri) bagaikan Sir Alex Furguson Asia sedang
mendengar penerangan liga oleh Biro Sukan (kanan) dan Biro Ekonomi (tengah).
Err Biro Ekonomi ?? Agent topup di padang.


Warm-up !! melibatkan anggota kepala dan tangan semua nampak gagah.
Apabila melibatkan lutut semua jadi lain macam. Ada perlu disiasat mungkin.

Ust Syed Ridhuan bersama Ust Amsyar rupanya berkaki Park-ji Son dan
err mungkin Nani..

Demi satu integriti, Presiden PRISMA sendiri turun memeriksa jaring gawang.
Mungkin nak menghalang permain dari membuat sebarang jampi azimat.
hehe ini Malaysia la. Bukan Thailand.

Permainan akan menyerupai cara tiki-takka Barcelona jika
Ust Omar Bukhari bergandingan dengan saya di barisan hadapan. haha

No Topup bernilai sedinar ditulis atas kertas wang bernilai 5dinar.
Ohhh..Saya betu-betul tidak faham dengan dunia ini.

Nani Mafraq makan nasi lemak. Jangan main-main, lepas makan
semakin mantap sepakannya sehingga jari tangan saya terseliuh. haha

Kiraan mata sedang dijalankan. Ust Zakirin selaku Biro Penerangan turut turun padang
menjayakan liga futsal kali ini. Emang mantap Gen-18


Akhirnya kumpulan 1 di pilih sebagai Johan, membawa pulang Piala Pusingan
yang kini berada dirumah saya. hahaha

Setiba saya di Sakan Al-Fateh, Ustaz Ubaidah basit sedang sibuk masak dan menghidang
makanan untuk jamuan besar. "Tuan-tuan sekalian..."

Syita' dirasa biasa walaupon pemanas tidak dibuka. Ini semua angkara
ukhuwah yang terbina. Lihat sahaja Presiden Prisma. Macam ada di
Madrasah Rahmaniah sahaja. kahkahkah.


Ini tiada kaitan dengan Al-Fateh. Inil adalah rezeki yang tiba Allah izinkan. Usai pulang kerumah,
menerima satu panggilan dari Ustazah 'As You Like' untuk di muraqibkan. Maka atas dasar 'kebapaan'
saya penuhi pemintaanNya bersama Ust Shahrulnizam. Sebab itu dapat dua mungkin. hihihi















No comments:

Post a Comment